بازاریابی شبکه های اجتماعی
هم اکنون شبکه های اجتماعی جایگاه خود را در زندگی مجازی افراد به خوبی بازکرده اند. فیسبوک اگر یک کشور بود سومین کشور پرجمعیت دنیا به حساب می آمد. سایر شبکه های اجتماعی نیز هر کدام به نوبه خود بازدید مناسبی دارند. گوگل در الگوریتم های جدید خود شبکه اجتماعی گوگل پلاس را در نمایش نتایج دخیل کرده است. به این صورت که صفحاتی که دوستان شما به آنها علاقه مند هستند برای شما در نتایج بالاتری نمایش داده خواهند شد. شبکه های اجتماعی مانند لینکداین، تویتر، فیسبوک، یوتیوب، گوگل+ و… می توانند بازدید قابل توجه ای را به سمت سایت شما هدایت کنند . بازاریابی و تولید رسانه برای این شبکه ها تخصص محسوب می شوند و افرادی هستند که شغلشان تولید رسانه اجتماعی و بازاریابی شبکه های اجتماعی است.
تعداد شرکت های آمریکایی که از شبکه های اجتماعی در زمینه بازاریابی استفاده می کنند همچنان در حال افزایش است. در سال 2013 حدود 86.2% از شرکت ها در فعالیت های بازاریابی خود از شبکه های اجتماعی استفاده کرده اند که این میزان در سال 2017 به بیش از 89.4 % از شرکت ها خواهد رسید. بنابراین توصیه می شود هر چه سریع تر رو به استفاده از این روش بازاریابی اینترنتی بیاورید.

هم اکنون سه شبکه اجتماعی فیس بوک ، لینکداین و تویتر سه شبکه اجتماعی برتری هستند که بودجه تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی در آمریکا در آن ها هزینه می شود. در آینده به احتمال زیاد، این شبکه های اجتماعی با اینستاگرام ، پینترست و اسنپ چت جایگزین خواهند شد و در رتبه های بعدی قرار بگیرند. البته همچنان جزو شبکه های اجتماعی برتر خواهند بود که بر روی آنها سرمایه گذاری می شود.

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می کنید هم اکنون در آمریکا، در بین نوجوانان با سن حدود 16 سال، مهمترین شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

استفاده از اینستاگرام برای مقاصد بازاریابی در بین شرکت های آمریکایی به شدت در حال افزایش است. البته هم اکنون شرکت های ایرانی نیز به میزان زیادی از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می کنند. در شکل زیر روند رشد استفاده شرکت های آمریکایی از اینستاگرام در مقایسه با توئیتر نشان داده است.

در حال حاضر در عصری به سر می بریم که مردم خواستار این هستند که با سریع ترین روش اطلاعات به آنها منتقل شود و به دلیل کمبود وقت و اشتغال آنها به فعالیتهای متعدد، تبلیغات متنی دیگر تاثیر گذشته را نخواهد داشت. آنچه باید توجه کرد این است که ویدئو تاثیر گذارترین نوع محتوا برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است و خواهد بود و در تبلیغات باید این موضوع را مد نظر قرار بدهید.

منابع :
کتاب بازاریابی اینترنتی به زبان ساده – راهکار های افزایش بازدید و فروش وب سایت، نویسنده : رضا شیرازی منفرد.
سایت : http://www.persima.ir/what-is-internet-marketin
کانال تلگرام : http://telegram.me/PersimaWebsite